Jeez...

3 timmar och 15 min.
Så jävla lång var "Apocalyps Now".
Herregud.
Den var... intressant. Men jag vet inte hur bra det är att jag sitter och kollar direkt, filmatiseringar av krig är inte det som står högts upp på min lista av vad jag vill se.
Man mår ju bara dåligt av att veta hur många som dog.
Och sen när den sjukt söta lilla hundvalpen dök upp vart det ju ännu jobbigare, för om jag tycker det är hemsk att se när alla människor dör är det ännu hemskare när det är djur.

Jag har kommit fram till en sak.
Vår lärare som vi har nu påminner ibland väldigt mycket om professor Umbridge från Harry Potter.
Jaa, jag är en nörd, and I like it =)
Men hon är riktigt obehaglig ibland.
Hon kanske inte är exakt lika genomelak, men lyckan i hennes röst när hon delade ut extra uppgifter till dem som inte var med förra lektionen....

Jag ska nog börja läsa "Mörkets hjärta" om en liten stund.
Det är den boken som Apocalyps Now baserats på, dom har bara flyttat det från Afrika till Vietnam kriget.

Och så måste jag diska....
Fan.

mors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0