rubrik7

Är tillbaka i Uppsala nu.

Det var en jätte snäll konduktör på tåget idag. Biljett-automaten i vhd fungerade inte så jag kunde inte köpa någon biljett och ska man köpa på tåget brukar det kosta 200 kr, iställer för 138 kr i automaten. Så när konduktören kom till min plats sa jag att jag inte hade köpt nån. Han sa då att eftersom jag var ärlig och sa att jag inte hade nån biljett så behövde jag bara betala från Stockholm till Uppsala och han tog bort ombordavgiften som är 50 kr. Så jag behövde bara betala 70 kr.  Jag vart glad. Mycket snäll människa.


Imorgon är det seminarium igen. Har läst allt vi ska läsa, 2 dramer av Strindberg. Jag tycker inte om Strindberg. Det känns som om han var en rätt dryg person. Och detta kvinnoförakt! Läs förordet till Fröken Julie och ni förstår vad jag menar.


Nu Gilmore Girls och Ben&Jerry's.

mors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0