herrejävlar.

Har precis vart hemma hos Madde med massa folk. Eller massa och massa, Verro, Cessi, Sandra och Hulda. Och jag o Madde förstås. Vi skulle spela Idol-spelet med kareoke (stavas det så?) men uppenbarligen så var det nån där uppe som inte ville att vi skulle göra det. Eller så var det grannen som hade smitt planer att förstöra allt för oss.

Det hela började med att vi inte hitta någon TV som vi kunde sätta in alla sladda i. Kan ju tilläggas då att hemma i Maddes vardagsrum så finns det 4 TV-apparater. Ingen av dem fungerade. Så jag och Madde åkte hem till mig för att hämta en såndär extra-skart ifall nån fattar vad jag menar. Vi kom tillbaka och upptäckte att det bara fanns ett skart-utagi varje TV-apparat. Efter mycket om och men hittade vi på TVs framsida sladd-utag så det löste sig.
Nästa problem var DVDn. Den ville inte starta och när den till slut gjorde det så hackade skiva som satan. Jag o Sandra sprang då upp på hennes rum för att kolla om skivan fungerade i hennes DVD, vilket den gjorde. Så vi plockade med oss den DVDn ner, med skivan som fortfarande satt i, och började dra om alla sladdar. "Skrammel" sa det då när vi råkade vinkla DVD bakåt så skivan trillade av skivhållaren och låg lös innuti själva DVD spelaren. Det vart ett jävla projekt att få fram skivan igen, tog runt 25 minuter eller nått. Vi satt där mitt på vardagsrums golvet och skaka på DVDn som galningar och till slut fick vi fram den.
Äntligen så fungera TVn, skivan och DVDn. Var det nått mer som kunde gå fel nu? Självklart! Micken fungerade inte alls så det sluta med att vi fick ge upp. Vi ringde efter expert-hjälp (Maddes bror) för att få igång micken men det funka inte. Efter att ha försökt få igång det där jävla spelat i över en timme så sket det sig iallafall.  
Och glömde säga att innan vi ens hade börjat med TV problemen fick vi springa runt i hela jävla huset för att leta efter skivan som var mysteriskt borta.

Det går så jäävla bra för oss.

Vi ska försöka igen nästa helg. Hoppas faan att skiten fungerar då.


Godnatt, gott folk, nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0