Mysterier...

Var nere och gav hästarna frukost för en stund sen.
När jag skulle ge våra hästar hinkarna så hittatde jag inte nyckeln till sadelkammaren.
Började leta som en galning och riva runt bland alla grejor där vi lägger nyckeln, men inte då.
Rotade i alla vattenhinkar som står nedanför, jag lyste till och med ner i avloppet i vasken för att se ifall den hade trillat ner där, men nej. Inte där heller.
Gick bort till Hulda och frågade ifall hon hade nån aning(kan tilläggas att hon har sina hästar i samma stall för er som inte vet) och hon hade haft nyckeln för typ en halvtimme sen men var helt övertygad att hon hade lagty tillbaka den. Men för säkerhets skull kolla hon alla sina fickor på jackor osv och INGEN JÄVLA NYCKEL!
Så jag går tillbaka och fortsätter vända upp-och-ned på stallet utan någon direkt framgång.
Hulda kom och hjälpe mig att leta. Hon kollade fickorna på den jackan hon inte haft på sig när hon var borta i vårat stall.
Det sluta med, eftersom hästarna ville ju ha frukost, att vi plocka bort en fönsterruta (dom sitter inte helt bra,dom där rutorna) så fick Hulda klättra in och låsa upp dörren från insidan. Sen var det bara att banka dit rutan igen.
Och vi vet fortfarande inte vart nyckeln är.
Nu kanske någon tänker: "Men varför har dom inte en reserv-nyckel, duuh!"
Det här var resevnyckeln.
Orginalet försvann för länge sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0