Helgen...

Jag har vart en mycket dålig bloggare i helgen men har fan knappt orkat starta en datorn. Jag orkade skaka liv i en i lördags, men det enbart för att jag skulle kolla vilka biofilmer som gick på Heron. Jag och Cess åkte iväg, såg Trubbel i paradiset, som faktiskt var rätt rolig imellanåt, sen köpte vi en Milkshake och så åkte vi hem igen.

Jag var ute på skattjakt med mor, far och hund i lördags också. Det var hur kul som helst. Och en smula nördigt också. Man får kooridanter, via en hemsida där man förstås måste vara medlem, sen åker man ut i skogen, gärna med en GPS och knallar tills koordianterna stämmer. Sen är det bara leta.
Skogen vi gick i var hur fin som helst, jättemycket ekar som var gigantiska. Jag kännde mig som Nalle Puh i Sjumilaskogen. Rätt trevligt tycker jag.

Träd plus hund som man knappt ser.

Nu är jag iallafall baack i Uppsala. Började en ny delkurs idag, kommunikatio och lärande. Det lär ju bli spännande. Tills på fredag ska vi ha hittat en saga/berättelse/myt/historisk händelse som vi ka prata om i 5 minuter. Anpassad efter vilken typ av elever vi vänder oss till. Eftersom jag inte kan låtsas att mina klasskompisar är 8 år, ska jag därför hitta en myt hade jag tänkt som är gymnasieanpassad. Nått från de gamla grekerna kanske. Det kan ju bli kul, eller nått.


Kommentarer
Postat av: JULIA AMANDA

SV: Låter som att det var något som var skönt att ha avklarat!



Vilken kul idé det där med skattjakten, bra sysselsättning en tråkig dag!

2009-11-30 @ 17:01:57
URL: http://juliaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0