smått och gott

Jag är odödlig! Eller, ja. Kanske inte. Men jag är vaccinerad iallafall. Det var på tiden tycker jag. Tredje gången gillt. Jag och Andrea var förbi där igår, som de sa i fredags att vi skulle göra, men det var slut då. Vart vi förvånade? Nej. Men nu så. Vi stog där i kö, okristligt tidigt. Tillslut fick vi en liten kölapp och en uppmaning att komma tillbaka vid 14-15 tiden. Sagt och gjort, så nu är jag som sagt vaccinerad.
När vi stod och väntade imorse, och halv frös ihjäl, så sa vi det att ifall vi inte skulle få nån kölapp idag heller så skulle vi strunta i det helt och hållet. För i sånnafall måste ju Någon Där Uppe ha nått emot det. Så att säga.

Sitter faktistk just nu och lyssnar på Johnny Cash. Det är ju faktiskt väldigt ovanligt eftersom jag har väääldigt svårt för honom. Jag kände dock att jag måste försöka lyssna in mig lite och se varför folk är så besatta av honom. Jag tror det som mest gör att jag inte gillar mr.Cash är att väldigt många tror att det är han som har gjort Hurt. Då blir jag irriterad. Men det har ju inget att göra med hans musik, så det är ju inte ett direkt bra argument.  Så nu sitter jag här.

Har typ precis badat. Det är alltid lika underbart, men vad som drar ner mysfaktorn något otroligt är att själva proppen till badkaret liksom läcker. Man ligger där i badet, med en bra bok (Stjärnvägar för tillfället) och med en kopp te och vattnet är jättevarmt och inget kan nånsin bli så bra. 5 minuter senare är det så lite vatten att knappt tårna är blöta.
Kanske överdrev lite där. Men irriterande är det.
Barnen i Afrika, släng er i väggen. Här snackar vi seriösa problem.
Eller så kanske det inte var så, nej.

Nej, nu jävlar ska jag ut på jakt efter föda. Är hungrig som en mindre elefant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0