För eller emot?

Hupphupp.
Då sitter man här igen och har spridit ut alla sina saker över hela köksbordet.
Men idag är det inte satsanalys som står på schemat, nej nej. Idag är det något mycket mer spännande. Jag ska nämligen skriva ett argumenterande tal! Tjoho.
Det är ju faktiskt helt seriöst roligare än att sitta med svensk grammatik, men problemet är jag har ingen aning om vad jag ska argumentera för eller emot. Och att jag ska hålla det imorgon. Framförhållning är min starkaste sida, jaa. Min näststarkaste är diciplin.

Jag kanske ska börja med att lägga upp Dagens känsla.
Tyvärr varierar det inte så mycket från dag till dag...

Ikväll blir det skoj däremot.
Semmelcafé!
Jag kommer förmodligen att rulla därifrån...
Eller, iofs. Jag äter ju faktiskt inte grädde.

Nej, men för i helvete! Nu måste jag skärpa mig.
Sätt igång o plugga, Dahlgrenskan!
Börja brainstorma idéer om eventuella tal.
Jeez.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0